NOJA- palvelu
Onko tiimillänne tarvetta tiiviimmälle tuelle? Karkaavatko sosiaalityöntekijät ja uusia on vaikea löytää? Esihenkilö, kaipaatko apua uusien työntekijöiden perehdyttämiseen? Olisiko teillä kiperiä kysymyksiä lastensuojelunjuristille, mutta juristin apua ei ole tarjolla riittävästi tai tarpeeksi nopeasti?
NOJA-palvelu tulee avuksi lastensuojelun sosiaalityöhön tarjoamalla laadukasta tukea lastensuojelun työntekijöiden ammattitaidon kehittymiseen ja työhyvinvointiin sekä asiantuntevaa, nopeaa ja tehokasta juridista apua.
Räätälöi itse NOJA:n sisältö / kuukausi
NOJA-palvelu räätälöidään jokaiselle tiimille tarpeen mukaan. Pakettiin voitte valita juuri teille tarpeelliset osat:
Toteutuu sosiaalityön asiantuntijoiden ja koulutettujen työnohjaajien vetämänä. Tapaamisissa on teemaan alustus ja keskustelua. Teemat räätälöidään tiimin tarpeiden ja toiveiden mukaan liittyen sosiaalityön prosesseihin ja teemoihin sekä työhyvinvointiin.
Puheluissa voi pohtia asiakastyön kysymyksiä tai saada työkaluja työssä jaksamiseen.
Sosiaalityön asiantuntijan toteuttama luento tilaajan valitsemasta aiheesta.
Yksilötyönohjaustapaaminen esimerkiksi haastavassa tai stressaavassa työtilanteessa koulutetun työnohjaajan kanssa.
konsultaatiot
Yhteisökonsultaatiossa on mahdollista saada vastauksia mieltä painaviin lainopillisiin kysymyksiin.
Puhelut ovat oivallinen apu juridiikkaan liittyvissä kysymyksissä, joihin tulee saada vastaus nopeasti.
Monimuotokurssi perehdyttää osallistujat lastensuojelulain sääntelyn soveltamiseen ja avohuollon toteuttamiseen käytännössä.
Videotapaaminen juristin kanssa.
Ota yhteyttä
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä tai tule kuulolle yleiseen esittelytilaisuuteen.
Katso tästä seuraavat tilaisuudet
Johanna Tervanen
Palvelujohtaja
Puhelin: 050 366 0948
Minna Simola
Palvelupäällikkö
Puhelin: 050 380 2212
Miksi NOJA?
NOJA:sta on apua työntekijöiden kuormittuneisuuteen ja vaihtuvuuteen sekä työntekijöiden työssä jaksamiseen. Lastensuojelun toimintaympäristö ja lainsäädäntö monimutkaistuvat jatkuvasti ja työn suuri vastuu voi tuntua raskaalta ja liian vaativalta. Tämä voi vaikuttaa siihen, että työntekijöitä voi olla vaikea rekrytoida. Työntekijöiden vaihtuminen on kallista ja kuormittaa tiimin muita työntekijöitä. Toisinaan myös esihenkilöt hukkuvat työtaakan alle, eikä heillä ole välttämättä mahdollisuutta tukea riittävästi työntekijöitään. NOJA-palvelusta onkin hyötyä aina ylimmästä johdosta aina asiakkaisiin saakka.